Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

وزیر نفت در نشست فوق العاده وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت پیش نویس بیانیه نشست سوم سران در روز گذشته نهایی شده و این پیش نویس برای تصویب به نشست فوق العاده وزارتی ارائه شده است.

سرمایه‌گذاری مشترک و مقابله با آلودگی هوا در بیانیه نشست سران گازی

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نفت ایران در نشست فوق العاده وزراتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت موضوع اصلی این نشست بحث و مرور دستورکار و بیانیه سومین نشست سران است که قرار است در پی تصمیمات نشست های وزارتی در تهران برگزار شود.
وی با اشاره به نهایی شدن پیش نویس بیانیه نشست سوم سران در روز گذشته گفت این پیش نویس برای تصویب به نشست فوق العاده وزارتی ارائه شده است.
زنگنه افزود: یکی از ویژگی های مهم نشست سوم تعداد وزرا و مقامات رسمی شرکت کننده در این نشست هستند که نشان دهنده ارزش و اهمیتی است که دولت ها برای این نشست قایل هستند.
وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان نشست سوم افتخار دارد که میزبان 9 رئیس دولت است. به علاوه حضور رئیس جمهور ترکمنستان به عنوان میهمان ویژه سطح نشست جاری را افزایش داده است. بدون شک این نشست زمینه لازم برای تبادل نظر بیشتر، همکاری و هم کوشی گسترده تر بین اعضا را فراهم می کند و کشورهای بیشتری را برای پیوستن به مجمع تشویق می کند.

وی سپس به تشریح متن پیش نویس بیانیه سران پرداخت و گفت: در بیانیه نشست های گذشته دو اصل مورد نظر قرار گرفته است که یکی تاکید بر حقوق حاکمیتی اعضا نسبت به منابع انرژی خود است و دیگری تقویت همکاری ها و اتخاد سیاست های هماهنگ می باشد. این دو اصل در پیش نویس بیانیه نشست سوم نیز مد نظر قرار گرفته اند.

زنگنه افزود: نکته دیگر این که همچنانگه آگاهید سال 2015 سالی پیش بینی نشده و منحصر به فرد از نظر مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی بوده است و قرار است نشست COP21 هفته آینده در پاریس برگزار شود. گاز طبیعی موهبتی ویژه است که می تواند به کاهش تولید گازهای گلخانه ای کمک کند. این موضوع به خوبی در پیش نویس بیانیه نشست مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی پیش نویس بیانیه نشست سوم دستورالعمل ها و رهنمودهای مهمی را در بر دارد که پس از تصویب، دبیرخانه باید آن ها را اجرایی کند.

وی در پایان گفت: درمیان نکات مهم مورد اشاره در بیانیه می توان به توجه آن به نقش همکاری و هماهنگی بین کشورهای عضو برای سرمایه گذاری های مشترک و تقویت همکاری متقابل بین کشورهای عضو اشاره کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24