Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع هلدینگ نفت و گاز پارسیان امروز با افزایش سرمایه 35 درصدی این هلدینگ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی موافقت کرد،رخدادی که پارسان را 4050 میلیارد تومانی می کند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،در مجمع پارسان خبرهای مربوط به عقب نشینی اولیه وزارت نفت از خوراک 13 سنتی امسال تلویحا تائید شد و مرتضی عزیزی مدیرعامل این هلدینگ اعلام کرد:هفته آینده تکلیف خوراک گاز سال 94 مشخص می شود و احتمالا این نرخ کمتر از 10 سنت است.

وی برگزاری چند جلسه مهم درباره خوراک با مشارکت وزارت نفتی ها را نیز در این جلسه تائید کرده است.

خبر تکمیلی ....

 مجمع فوق العاده شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با حضور 91.45 درصد از سهامداران تشکیل شد و افزایش سرمایه 35 درصدی مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

هیات رئیسه                                                 
اسماعیلی دانا (رئیس )
گودرزیان نماینده شرکت سرمایه گذاری غدیر (ناظر)
کنعانی نماینده ساتا، نیروهای مسلح (ناظر)
مرتضی عزیزی، مدیر عامل شرکت گزارش توجیهی این افزایش سرمایه را در مجمع ارائه کرد: در صنعت پتروشیمی رتبه شرکت 82 بوده است که امسال 17 رتبه صعود کردیم و به رتبه 66 رسیده ایم و چهارمین رتبه را در بین شرکت ها در خاورمیانه دارد. در رتبه بندی که بین شرکت های بزرگ توسط وزارت صنایع انجام شده است، رتبه پنجم برای ما تعیین شده است.
وی عنوان کرد: ما بزرگترین تولید کننده اوره و آمونیاک و متانول در سطح خاورمیانه هستیم و در دنیا هم جزء سه کشور اول هستیم.
عزیزی در رابطه با چالش های شرکت عنوان کرد:
*ما علاوه بر مالیاتی که به دولت پرداخت می کنیم، اوره را به قیمت پایین تر به فروش می رسانیم. در صورتی که با شرایط موجود تحویل در داخل نداشته باشیم، جلوی صادرات ما گرفته خواهد شد.
* کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت مشتقات آن
*نامشخص بودن نرخ صادرات فرآورده ها بجز 5 فرآورده های اصلی
*انباشت مطالبات سنواتی از سازمان خدمات حمایتی کشاورزی منجر به افزایش هزینه های مالی شده است که در این رابطه اقدامات لازم انجام شده است.
طرح های توسعه ای شرکت:
پتروشیمی کیان: پروژه الفین 12 که 1.1 درصد پیشرفت داشته است.
شرکت پتروشیمی شیراز: پروژه آمونیاک و اوره فاز 3 که 96 درصد پیشرفت داشته است.
شرکت پتروشیمی پردیس: پروژه آمونیاک و اوره فاز 3 که 82.72 درصد پیشرفت داشته است. پروژه تقریبا به اتمام رسیده است، تنها یک قطعه مانده است که ظرف 3 ماه آینده تهیه خواهد شد و تا سال آینده راه اندازی می شود.
شرکت پتروشیمی کرمانشاه با دو پروژه آمونیاک و اوره فاز 2 که حدود 11.4 درصد پیشرفت داشته است و پروژه بارآوری دی اکسید کربن که در سال 94 به بهره بردای رسیده است.
شرکت پتروشیمی تبریز با 4 طرح، PBR/SBR و اتیل بنزن استایرن منومر و خط لوله اتیلن تبریز تا میاندوآب که در مرحله مقدماتی است و پروژه پنتان که 30 درصد پیشرفت داشته است.
پیشنهاد شرکت و مجوز افزایش سرمایه برای 50 درصد گرفته شده بود اما در مجمع به پیشنهاد سهامداران عمده در هیات رئیسه مجمع افزایش سرمایه 35 درصدی از 30.000 میلیارد ریال به 40.050 از محل مطالبات و آورده نقدی تصویب شد.
وی در رابطه پتروشیمی کیان عنوان کرد: در رابطه با پروژه های این شرکت برنامه همکاری با آلمان داریم. ما منتظر برداشته شدن تحریم ها نمی مانیم و پروژه این شرکت ظرف 4 سال آینده به بهره بردای خواهد رسید.
مرتضی عزیزی در رابطه با نرخ خوراک پتروشیمی عنوان کرد: در طول 2 سال گذشته حرف های شعارگونه توسط برخی افراد مانند ترکان ، در خصوص نرخ خوراک گفته شده است. مجلس برای تعیین نرخ خوراک فرمولی داده است که قیمت میانگین موزون مبنای تعیین نرخ خوراک شود. قرار بر این است که وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت نفت در رابطه با نرخ خوراک تصمیم گیری کنند. امیدوار هستیم که ظرف چند هفته آینده نرخ خوراک تعیین شود. بر اساس فرمول ارائه شده توسط مجلس نرخ خوراک بین 8 تا 10 سنت خواهد بود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24