Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

 لغو تحریم ها چه زمانی در بورس نمایان می شود؟
حضور سرمایه گذاران خارجی برای گشایش ارتباطات در آینده ، می تواند مسیری را هموار سازد که در این مسیر طی یک سال آتی شاهد تحولاتی در عرصه بازار های داخلی از جمله بازارهای مالی باشیم. البته بعید است این تحرکات کمتر از یک سال به بار بنشیند و ما شاهد تحولات عجیبی باشیم.
علی قاسمی، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت درخصوص ورود تمام سرمایه گذاران خارجی طی روز های اخیر و مراوداتشان با بورس ایران به خبرنگار بورس24 گفت: ورود شرکت های خارجی اعم از آلمانی، فرانسوی و یا اتریشی نشانه هایی از لغو تحریم ها است؛ هرچند عملیاتی شدن آن تا حدود سه ماه آینده اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: همه این شرکت های سرمایه گذاری به منظور آشنایی بیشتر و نحوه سرمایه گذاری، در ایران حضور یافتند. چراکه این شرکت ها به مدت 8 سال از تعاملات با ایران به دور بوده اند و در برخی موارد هم برای بحث های سرمایه گذاری جواب ایران را نیز برای حضور نمی دادند.
به گفته قاسمی این گروه ها برای آشنایی با کسب و کار در ایران و دستیابی به  اطلاعاتی که در این سال ها از آن محروم بودند به کشور ما آمده اند تا بدانند که قرار است در چه زمینه هایی با ایران همکاری داشته باشند.
آغاز تحولات در بورس از سال 95
هرچند در شرکت های بزرگ همانند غول های نفتی و شرکت های خودروساز روابط سیاسی دولت مردان موجب ایجاد فضای تعاملی خواهد شد. ولی در سطح های میانی و پایین تر یعنی سرمایه گذاران بخش خصوصی و صنایع واسطه ای به دلیل عدم نبود ابزار های سیاسی، با چنین تشریفاتی با یکدیگر آشنا خواهند شد. به نظر می رسد با وجود شرایطی که ایران داشته تا لغو کامل تحریم ها و سرمایه گذاری ها، تا سال 95 باید در انتظار تغییر و تحولاتی در بازار های مختلف از جمله بورس باشیم.
در هر حال حضور این اشخاص در ایران را می توان به فال نیک گرفت. ولی در کوتاه مدت و تا سه ماه آینده نمی توان انتظار ورود به بازار سرمایه ایران و سریعا تاثیر در فضای کارخانجات و شرکت های صنعتی را داشت.
 با توجه به اینکه این شرکت ها بیشتر برای ورود تکنولوژی و برند سازی آمده اند، بعید است سرمایه گذاری نقدی داشته باشند. در این صورت آیا ما نقدینگی لازم برای همکاری با این شرکت ها را خواهیم داشت؟ مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت در پاسخ به این سوال گفت: در گذشته شرکت های خارجی نمی توانستند تکنولوژی خود را وارد ایران کرده و حتی ماشین آلاتشان را به ما بفروشند. اما با رفع تحریم ها و ورود این افراد، شرایط برای حضور سرمایه گذار بیشتر خواهد شد. همچنین مساله تامین مالی باید از سوی بانک ها انجام شود و زمانی که بانک های خارجی بتوانند با گشایش لاین های اعتباری به بانک های داخلی اعتبار بدهند شرایط برای سرمایه گذاری بهتر خواهد شد. رایزنی های بانک های ایرانی  هم اکنون نیز ادامه دارد و امیدواریم اواخر سال جاری تعاملات با بانک های خارجی به نتیجه برسد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24