Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رئیس كانون سردفتران نسبت به تنظیم قرارداد خارج از دفترخانه هشدار داد. به گزارش خبرنگار بورس24 رئیس كانون سردفتران با بیان اینكه از شنبه گذشته، امكان ثبت محضری معاملات پیش فروش و پیش خرید مسكن در همه دفترخانه‌های سراسر كشور فراهم شده است، اعلام كرد: با گذشت 4 سال از تصویب قانون پیش‌فروش ساختمان، سرانجام به دنبال تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون در نیمه اول سال گذشته، دستورالعمل عملیاتی نحوه تنظیم قرارداد محضری پیش‌فروش مسكن، تهیه و به دفاتر اسناد رسمی ارایه شد.

محمد رضا دشتی ضمن هشدار نسبت به عواقب و تبعات ثبت غیررسمی معاملات پیش فروش مسكن از این پس، گفت: تا پیش از فراهم شدن امكان ثبت محضری معاملات پیش‌فروش مسكن، سازنده‌ها و پیش‌فروشنده‌ها، واحدهای مسكونی در حال ساخت خود را بصورت مستقیم و حتی بدون مراجعه به مشاوران املاك، از طریق قراردادهای دستی فاقد اعتبار حقوقی، به پیش‌خریدار ارایه می‌كردند. برخی دیگر نیز معاملات خود را در بنگا‌ه‌ها عقد و جاری می‌كردند كه اكنون با فراهم شدن امكان ثبت محضری، هر دو روش قبلی غیرقابل اجرا و تخلف محسوب می‌شود چون كه طبق مفاد 23 و 24 قانون پیش‌فروش ساختمان، چنانچه قراردادهای پیش فروش مسكن توسط پیش‌فروشنده بصورت مستقیم یا توسط مشاور املاكی تنظیم شود، متخلفین به حبس، جزای نقدی و ابطال پروانه كسب بنگاه محكوم خواهند شد.

رئیس كانون سردفتران در ادامه، با اشاره به مزایای منحصر فرد ثبت محضری معاملات پیش‌فروش، برای پیش‌خریداران تاكید كرد: پیش‌خریداران مسكن در صورت مراجعه به دفترخانه، از خطر معامله «ملك بازداشتی» و «ساختمان‌های قفل‌شده» و همچنین زیان ناشی از خرید آپارتمان از شخص ممنوع‌المعامله، در امان می‌مانند چون كه سردفتر قبل از تنظیم قرارداد، ملك و مالك را به لحاظ حقوقی استعلام می‌كند و فقط در صورتی كه ملك و مالك از بهداشت حقوقی، برخوردار باشند، معامله را مجاز به انجام می‌داند.

در حال حاضر حجم قابل توجهی پرونده‌ مربوط به مشكلات حقوقی معاملات پیش‌فروش مسكن در محاكم قضایی وجود دارد كه پیش‌فروشنده یك ملك را به چند نفر فروخته یا پیش‌خریدار، صاحب یك آپارتمانی شده كه مالك به دلیل موارد قضایی، اجازه فروش آن را نداشته است.

سالانه 3 تا 5 درصد كل معاملات خرید مسكن، به پیش‌فروش اختصاص دارد  اما مشكلاتی كه در همین حجم كم معاملات رخ می‌دهد قابل رقابت با چالش‌های خرید آپارتمان قطعی است!

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24