Bourse24 Ads 236

 معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: امکان خرید سابقه بیمه برای پر کردن خلا سوابق بیمه ای وجود ندارد.

به گزارش ایرنا؛محمد حسن زدا افزود: بر اساس ماده 39 قانون تامین اجتماعی، کارفرما مکلف است حق بیمه هر ماه کارگران را تا پایان ماه بعد پرداخت کند و همچنین صورت مزد و حقوق بیمه شدگان را به ترتیبی که در آئین نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق تعیین شده است، ارسال کند .

زدا گفت: در صورتی که کارفرما در انجام این تکلیف قصور کند، باید اصل حق بیمه را به همراه جرائم متعلقه بپردازد.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان پس از سال ها بیمه پردازی برای تجمیع سوابق و یا بهره مندی از مزایای بازنشستگی به شعب مراجعه می کنند و متوجه عدم پرداخت حق بیمه در یک ماه یا ماه هایی از سال های گذشته می شوند که این خلا با پرداخت حق بیمه امکان جبران ندارد و بیمه شده باید خلاهای بیمه ای را با بیمه پردازی در زمان اشتغال پر کند تا شرایط بازنشستگی را احراز کند.

زدا توصیه کرد: بیمه شدگان از طریق مراجعه به سامانه سوابق سازمان تامین اجتماعی از پرداخت حق بیمه خود از سوی کارفرما اطمینان حاصل کنند و در صورت عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما آن را به کارفرما ویا اداره کار اطلاع دهند.

معاون تامین اجتماعیه با بیان اینکه برای بهره مندی از شرایط بازنشستگی، احراز یکی از شرایط بازنشستگی طبق ماده 76 قانون تامین اجتماعی الزامی است، تصریح کرد: نمی توان برای برخورداری از شرایط بازنشستگی سال هایی که حق بیمه آن پرداخت نشده را پرداخت کرد.

زدا با اشاره به شرایط استحقاق مستمری بازنشستگی اظهار داشت: 30سال سابقه تمام و حداقل سن لازم برای مردان50سال تمام و برای زنان 45 سال ویا 35سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و یا زنان با 20سال سابقه پرداخت حق بیمه و42سال سن، مشروط به اینکه به هنگام ارایه درخواست بازنشستگی یا ترک کار در کارگاه های مشمول قانون کار اشتغال داشته باشند، می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24