Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

هتل بین المللی فرودگاه امام در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسیده است و با توجه به رعایت استانداردهای بین المللی بر اساس قرارداد منعقده با شرکت اکور فرانسه ، رتبه ٣ و ۴ هتل ها معادل ۴ و ۵ هتل های داخلی ارزشگذاری شده و ارتقاء یافت. از ویژگی های برتر این هتل می توان به دارا بودن دو سالن خدمات ورزشی مجزا برای بانوان و آقایان، دو استخر سرپوشیده مجزا و تجهیزات رایانه‌ای و اینترنت، ٩ سالن جلسه با تجهیزات صوتی و تصویری، و همچنای تجهیزات لازم جهت براورده کردن خدمات مورد نیاز شهر فرودگاهی مانند خشکشویی و ... اشاره کرد...

«سمگا» از دریچه تحلیل

گزارش‌ها حاکی از افزایش بی‌سابقه ورود گردشگران خارجی به ایران و همت دولتمردان برای رشد این صنعت در کشور را دارد به طوریکه اخیرا بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی به ارزیابی این مطلب پرداخته و ایران را سونامی گردشگری در سال آینده نامیدند.صنعت گردشگری در دو سال گذشته در ایران سالیانه رشدی 12 درصدی داشته و بعد از رفع تحریم‌ها به گفته کارشناسان به پر بازده‌ترین صنعت تبدیل خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان نخستین و بزرگترین هلدینگ گردشگری تخصصی کشور یکی از شرکت‌های مهمی است که در افق این تحولات و مدیریت پیشرو خود زیر ذره‌بین و توجه اهالی بازار قرار گرفته است. این شرکت تنها شرکت داخلی است که به عضویت سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در آمده است. در ادامه به معرفی برخی از زیرمجموعه‌های با اهمیت این شرکت و برخی از پروژه‌های بزرگ آن‌ها می‌پردازیم.

شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات (سهامی خاص)

تاریخچه:

شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات (سهامی خاص) با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال به شماره ثبت 362282مورخ 88.10.14 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. سال مالی شرکت اول مهر ماه هر سال آغاز و تا پایان شهریور سال بعد ادامه می یابد.

سرمایه فعلی ثبت شده شرکت مبلغ 589،066 میلیون ریال است و ثبت سرمایه شرکت به مبلغ 679،256 میلیون ریال در مراحل نهایی می باشد.

مشخصات پروژه هتل فرودگاهی امام خمینی

ویژگی های هتل‌های فرودگاهی امام خمینی(ره)

هتل بین المللی فرودگاه امام در هفته دولت سال گذشته به بهره برداری رسیده است و با توجه به رعایت استانداردهای بین المللی بر اساس قرارداد منعقده با شرکت اکور فرانسه ، رتبه 3 و 4 هتل ها معادل 4 و 5 هتل های داخلی ارزشگذاری شده و ارتقاء یافت. از ویژگی های برتر این هتل می توان به دارا بودن دو سالن خدمات ورزشی مجزا برای بانوان و آقایان، دو استخر سرپوشیده مجزا و تجهیزات رایانه‌ای و اینترنت، 9 سالن جلسه با تجهیزات صوتی و تصویری و همچنای تجهیزات لازم جهت براورده کردن خدمات مورد نیاز شهر فرودگاهی مانند خشکشویی و ... اشاره کرد.

ارزشگذاری که برای هتل مذکور صورت گرفته ، مبلغی حدود 8هزار میلیارد ریال می‌باشد(ارزش جایگزینی هتل نیز این رقم را تایید می کند).

اهداف و برنامه‌های آتی:

شرکت در نظر دارد با توجه به تجربیات ساخت هتل فوق الذکر، شناسایی پروژه‌های فرودگاهی دیگر را در دستور کار قرار دهد.

v با توجه به مالکیت 68 درصدی ( با توجه به شنیده ها از شرکت ، بنظر میرسد این رقم به حدود 72 درصد رسیده است )شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات توسط سمگا ، این شرکت می‌تواند با توجه به بهره‌برداری هتل مذکور از دو محل منتفع گردد :

1- فروش بخشی از سهام شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات به نحوی که مالکیت بیش از 50درصدی برای سمگا باقی بماند .(اگر کل این سهام واگذار گردد، مبلغی حدود 5600 میلیارد ریال به سمگا می‌رسد که با توجه به بهای تمام شده آن بالغ بر 85 درصد آن سود می باشد).

2- و سود نقدی که از شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات بواسطه ارایه خدمات توسط هتل فرودگاه امام خمینی نصیب سمگا می‌گردد .

شرکت توسعه خدمات ساختمانی پارس کیمیا (سهامی خاص)

تاریخچه :

شرکت توسعه خدمات ساختمانی پارس کیمیا با هدف ارائه کلیه خدمات سرمایه گذاری مرتبط با پروژه‌ها و طرح ها، انجام امور طراحی و فنی و مهندسی و سایر فعالیت های مرتبط با سرمایه یک میلیارد ریال منقسم به یک میلیون سهم 1،000ریالی در تاریخ 88.11.13 به شماره ثبت 368189 در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. سال مالی شرکت اول مهر ماه هر سال آغاز و تا پایان شهریور ماه سال بعد امتداد مییابد.

سهامداران شرکت توسعه خدمات ساختمانی پارس کیمیا

*شرکت سمگا به طور مستقیم و غیر مستقیم مالکیت حدود 40درصدی شرکت توسعه خدمات ساختمانی پارس کیمیا را در اختیار دارد .

اهم اقدامات انجام شده:

  • ساخت پروژه تجاری اداری در شهر کرمان خیابان جمهوری
  • مشارکت هفتاد درصدی در ساخت پروژه تجاری- تفریحی میکامال در جزیره کیش در زمینای به وسعت 30034 مترمربع و زیربنای 190،000 مترمربع در 7 طبقه. هزینه ساخت این پروژه بالغ بر 5،900 میلیاردریال پیش بینی میشود.
  • سرمایه گذاری در پروژه تجاری- اداری- تفریحی عمار1 در 45 طبقه با کاربری‌های تجاری، اداری، رستوران، ورزشی و هتل
  • سرمایه گذاری در پروژه مجتمع مسکونی عمار2 در 45 طبقه. هزینه ساخت این دو پروژه حدود 10هزار میلیارد ریال برآورد گردیده است . (لازم به ذکر است زمزمه های فروش پروژه عمار از شرکت پارس کیمیا به گوش رسیده است)

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان (سهامی خاص)

تاریخچه:

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان در راستای مشاوره و سرمایه گذاری در شرکت ها و طرح ها، ساخت اماکن گردشگری، احداث و ایجاد کارخانجات و واحدهای تولیدی،صنعتی،کشاورزی و انجام کلیه فعالیت های بازرگانی و خدماتی با سرمایه اولیه ده میلیارد ریال منقسم به ده میلیون سهم 1،000 ریالی در تاریخ 89.9.9 به شماره ثبت 390454 در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. سال مالی شرکت اول فروردین ماه هر سال آغاز و تا پایان اسفند ماه سال بعد امتداد می یابد.

سرمایه شرکت و سهامداران:

سرمایه اولیه شرکت 10 میلیارد ریال میباشد که با تصویب مجمع عمومی فوق العاده مورخ 92.12.28 سرمایه شرکت تا مبلغ 1،000 میلیارد ریال افزایش یافته است.

سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان

* شرکت سمگا به طور مستقیم و غیر مستقیم مالکیت حدود 30درصدی شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را در اختیار دارد .

*سمگا می‌تواند از محل فروش سهام و یا بازده نقدی این شرکت سود شناسایی کند.

اهم اقدامات انجام شده:

  • ایجاد و تاسیس هلدینگ ساختمانی در گروه مالی گردشگری و آغاز پروژه در منطقه آزاد تجاری کیش و شهر تهران
  • حضور در صنعت نفت ، گاز و انژی از طریق ایجاد و تاسیس هلدینگ نفت و گاز و انرژی لاوان
  • حضور فعال در بخش واردات و صادرات از طریق تاسیس هلدینگ بازرگانی
  • مشارکت در شرکت نگین افق نیایش جهت ساخت مجموعه تجاری، اداری و تفریحی
  • مشارکت و سرمایه گذاری در شرکت درسا در راستای تجارت خارجی جمهوری اسلامی
  • سرمایه گذاری در شرکت کارت گردشگری پارس و شرکت باشگاه گردشگری ایرانیان جهت توسعه و تسهیل در سفر

شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات (سهامی خاص)

تاریخچه:

این شرکت در تاریخ 88.7.18 با موضوع فعالیت مشارکت و سرمایه‌گذاری در احداث و بهره‌برداری از انواع مجموعه‌های خدمات رفاهی گردشگری شهری و بین راهی، هتل ها، هتل آپارتمان، دهکده‌های گردشگری، کمپینگ ها با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و... در اداره ثبت شرکت ها و موئسسات غیر تجاری استان تهران به شماره ثبت 357739 وسرمایه اولیه نقدی به مبلغ یک میلیارد ریال منقسم به 100،000 سهم با نام به ارزش اسمی هر سهم10،000 ریال ثبت گردیده است.

این شرکت در مرحله اول نسبت به هدف گذاری احداث 20 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، هتل و مجموعه تجاری و گردشگری به طور مستقیم ، از طریق تأمین منابع مالی به صورت داخلی و وام بانکی اقدام نموده که بهره برداری از 13 مجتمع خدماتی رفاهی و 2 پروژه هتل و پروژه‌های مجموعه تجاری گردشگری (صومعه سرا و سیرجان) آغاز گردیده است. سال مالی شرکت اول مهر ماه هر سال تا پایان شهریور سال بعد می باشد.

سهامداران شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات

* شرکت سمگا به طور مستقیم و غیر مستقیم مالکیت حدود 51درصدی شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات را در اختیار دارد .

با توجه به بهره برداری از اکثر مجتمع‌های بین راهی شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات درسال مالی منتهی به آذر ماه 1394 ، این مجتمع‌ها برای سال مالی 1395 به درامدزایی می‌رسند و شرکت مذکور می‌تواند بواسطه این مجتمع های خدماتی به سوددهی برسد

v با توجه به مالکیت 51 درصدی سمگا در شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات ، سمگا نیز می‌تواند همزمان با افتتاح مجتمع‌ها از دو محل درآمد شناسایی کند:

1- فروش سهام شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات

2- سود نقدی که شرکت توسعه مجتمع‌های خدماتی رفاهی پارس زیگورات تقسیم می‌کند.

هلدینگ فولاد بناب:

تاریخچه شرکت

مجموعه فولاد بناب متشكل از یك هلدینگ اصلی و چهار شركت زیرمجموعه در زمینی به مساحت 134 هكتار شـامل 5 كارخانه نورد و دو كارخانه ذوب و تولید شمش در 10 كیلومتری شهر بناب واقع شده است. این مجموعـه بـا داشـتن خطوط نورد با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون تن انواع محصولات فولادی و خطوط ریخته‌گری با ظرفیت تولید سـالانه 700 هزار تن شمش فولادی، تولید خود را از سال 1384 آغاز نموده است. محصولات این شركت شامل انواع میلگـرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی است كه یكی از باكیفیت ترین محصولات فولادی كشور میباشد. کنسرسیوم فولاد صنعت بناب با مشارکت بانک گردشگری و شرکت های سرمایه گذاری نگین گردشگری ایرانیان ، توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران ، تجارت بین الملل هم وطا آریا ، گسترش صنایع و معادن ماهان و توسعه خدمات سرمایه گذاری پارس کیمیا در اواخر سال 1390 تشکیل و مجتمع فولاد بناب را با چهار شرکت در حال تولید و دو پروژه در حال اجرا از گسترش فولاد تبریز خریداری کرد و به این ترتیب مجموع فولاد بناب در زمینی به مساحت 140 هکتار از هلدینگ قبلی خود منفک و یکی از شرکت های تابعه یعنی مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان هلدینگ جدید این مجموعه معرفی شد. این شرکت در در تاریخ 90.11.20 به قیمت 13 هزار میلیارد ریال تحویل کنسرسیوم گردید .

v شرکت سمگا به طور مستقیم و غیر مستقیم مالکیت حدود 17درصدی شرکت فولاد بناب را در اختیار دارد .

v سرمایه شرکت پس از افزایش به مبلغ 3 هزار میلیارد ریال رسیده است .ارزش این شرکت نیز حدود 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است و زمزمه های فروش آن نیز به گوش می رسد.

روند سودآوری شرکت سمگا

روند سودآوری شرکت سمگا در نمودار ذیل نشان داده شده است. سود واقعی سال 1394 شرکت تا لحظه تهیه گزارش طبق گزارشات شرکت بر روی کدال پوشش 101 درصدی را نشان میدهد.

نتیجه گیری:

با توجه به دارایی ها و سرمایه گذاری های ذکر شده شرکت سمگا در گزارش و افزایش سرمایه 150 درصدی آن از محل سلب حق تقدم و افق مثبت گردشگری در ایران در دوران پسا تحریم، دید کارشناسان این مجموعه اینست که ارزش ذاتی این سهم بسیار بالاتر از ارزش بازار آن می باشد و انتظار می رود شرکت سود قابل توجهی در سال های آتی نصیب خود و سهامداران نماید. اگر بخواهیم قیمتی برای ارزش ذاتی سهم درنظر بگیریم در صورتی که این شرکت تحت مدیریت مدیران فعلی (دارایی نامشهود شرکت) باشد حداقل 15000 ریال برای سهم می توان متصور شد.

منبع خبر: به روایت سایر تحلیل گران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24